National Repository of Grey Literature 11 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Modern turboprop engine for aircraft to 5700kg MTOW
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (referee) ; Šplíchal, Miroslav (advisor)
This bachelor’s thesis contains a database of available turboprop engines with power up to 2000 kW for aircraft with take-off weight of up to 5700 kg. It briefly mentions basic information about turboprop engines. The main part contains an overwiev of chosen engines and their comparison in the form of tables and graphs. Furute predictions are briefly mentioned in the ending.
Aero Engines for Aircraft up to 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (referee) ; Juračka, Jaroslav (advisor)
This bachelor project was created like database of certified aircraft engines for aircraft with 450 - 2000 kg of weight. It is divide into four parts. Each part contains another conception of comparison. First part comprises of list of worldwide successful manufacturers and their products. Second part ranks engines by type of fuel transfer to combustion chamber and charge pressure. Third part compares engines with similar power in tables and in graphs. (Class 100, 200 and 300 horse power). Last part solves selection of most optimal engine in classes 100, 200 and 300 horse power.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (referee) ; Skala, Bohumil (referee) ; Skalický, Jiří (advisor)
Je jasné, že nejúspěšnější konstrukce zahrnuje postup vícefázového řízení, ve kterém každá fáze může být považována za samostatný modul. Provoz kterékoliv z jednotek musí mít minimální vliv na ostatní, a to tak, že v případě selhání jedné jednotky ostatní mohou být v provozu neovlivněny. Modulární řešení vyžaduje minimální elektrické, magnetické a tepelné ovlivnění mezi fázemi řízení (měniče). Synchronní stroje s pulzním tokem a permanentními magnety se jeví jako atraktivní typ stroje, jejíž přednostmi jsou vysoký kroutící moment, jednoduchá a robustní konstrukce rotoru a skutečnost, že permanentní magnety i cívky jsou umístěny společně na statoru. FS-PMSM jsou poměrně nové typy střídavého stroje stator-permanentní magnet, které představují významné přednosti na rozdíl od konvenčních rotorů - velký kroutící moment, vysoký točivý moment, v podstatě sinusové zpětné EMF křivky, zároveň kompaktní a robustní konstrukce díky umístění magnetů a vinutí kotvy na statoru. Srovnání výsledků mezi FS-PMSM a klasickými motory na povrchu upevněnými PM (SPM) se stejnými parametry ukazuje, že FS-PMSM vykazuje větší vzduchové mezery hustoty toku, vyšší točivý moment na ztráty v mědi, ale také vyšší pulzaci díky reluktančnímu momentu. Pro stroje buzené permanentními magnety se jedná o tradiční rozpor mezi požadavkem na vysoký kroutící moment pod základní rychlostí (oblast konstantního momentu) a provozem nad základní rychlostí (oblast konstantního výkonu), zejména pro aplikace v hybridních vozidlech. Je předložena nová topologie synchronního stroje s permanentními magnety a spínaným tokem odolného proti poruchám, která je schopná provozu během vinutí naprázdno a zkratovaného vinutí i poruchách měniče. Schéma je založeno na dvojitě vinutém motoru napájeném ze dvou oddělených vektorově řízených napěťových zdrojů. Vinutí jsou uspořádána takovým způsobem, aby tvořila dvě nezávislé a oddělené sady. Simulace a experimentální výzkum zpřesní výkon během obou scénářů jak za normálního provozu, tak za poruch včetně zkratových závad a ukáží robustnost pohonu za těchto podmínek. Tato práce byla publikována v deseti konferenčních příspěvcích, dvou časopisech a knižní kapitole, kde byly představeny jak topologie pohonu a aplikovaná řídící schémata, tak analýzy jeho schopnosti odolávat poruchám.
Altitude meter for RC models
Beneš, Jan ; Frýza, Tomáš (referee) ; Prokopec, Jan (advisor)
Altimeter measures atmospheric air pressure and counts actual model altitude from it. Then sends data to ground module, which shows them on display. Ground module contains USB interface for connecting to PC. It enables upload of flight data and opportunity to show them in graphical representation.
Gearbox design of a petrol six-cylinder aircraft engine
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (referee) ; Píštěk, Václav (advisor)
This thesis is about design of reducer for six-cylinder aircraft engine. There are processed every parts of reducer and the assembly with crankshaft, torsional vibration of complete assembly and calculation of service life of every individual part.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (referee) ; Skala, Bohumil (referee) ; Skalický, Jiří (advisor)
Je jasné, že nejúspěšnější konstrukce zahrnuje postup vícefázového řízení, ve kterém každá fáze může být považována za samostatný modul. Provoz kterékoliv z jednotek musí mít minimální vliv na ostatní, a to tak, že v případě selhání jedné jednotky ostatní mohou být v provozu neovlivněny. Modulární řešení vyžaduje minimální elektrické, magnetické a tepelné ovlivnění mezi fázemi řízení (měniče). Synchronní stroje s pulzním tokem a permanentními magnety se jeví jako atraktivní typ stroje, jejíž přednostmi jsou vysoký kroutící moment, jednoduchá a robustní konstrukce rotoru a skutečnost, že permanentní magnety i cívky jsou umístěny společně na statoru. FS-PMSM jsou poměrně nové typy střídavého stroje stator-permanentní magnet, které představují významné přednosti na rozdíl od konvenčních rotorů - velký kroutící moment, vysoký točivý moment, v podstatě sinusové zpětné EMF křivky, zároveň kompaktní a robustní konstrukce díky umístění magnetů a vinutí kotvy na statoru. Srovnání výsledků mezi FS-PMSM a klasickými motory na povrchu upevněnými PM (SPM) se stejnými parametry ukazuje, že FS-PMSM vykazuje větší vzduchové mezery hustoty toku, vyšší točivý moment na ztráty v mědi, ale také vyšší pulzaci díky reluktančnímu momentu. Pro stroje buzené permanentními magnety se jedná o tradiční rozpor mezi požadavkem na vysoký kroutící moment pod základní rychlostí (oblast konstantního momentu) a provozem nad základní rychlostí (oblast konstantního výkonu), zejména pro aplikace v hybridních vozidlech. Je předložena nová topologie synchronního stroje s permanentními magnety a spínaným tokem odolného proti poruchám, která je schopná provozu během vinutí naprázdno a zkratovaného vinutí i poruchách měniče. Schéma je založeno na dvojitě vinutém motoru napájeném ze dvou oddělených vektorově řízených napěťových zdrojů. Vinutí jsou uspořádána takovým způsobem, aby tvořila dvě nezávislé a oddělené sady. Simulace a experimentální výzkum zpřesní výkon během obou scénářů jak za normálního provozu, tak za poruch včetně zkratových závad a ukáží robustnost pohonu za těchto podmínek. Tato práce byla publikována v deseti konferenčních příspěvcích, dvou časopisech a knižní kapitole, kde byly představeny jak topologie pohonu a aplikovaná řídící schémata, tak analýzy jeho schopnosti odolávat poruchám.
Gearbox design of a petrol six-cylinder aircraft engine
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (referee) ; Píštěk, Václav (advisor)
This thesis is about design of reducer for six-cylinder aircraft engine. There are processed every parts of reducer and the assembly with crankshaft, torsional vibration of complete assembly and calculation of service life of every individual part.
Altitude meter for RC models
Beneš, Jan ; Frýza, Tomáš (referee) ; Prokopec, Jan (advisor)
Altimeter measures atmospheric air pressure and counts actual model altitude from it. Then sends data to ground module, which shows them on display. Ground module contains USB interface for connecting to PC. It enables upload of flight data and opportunity to show them in graphical representation.
Modern turboprop engine for aircraft to 5700kg MTOW
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (referee) ; Šplíchal, Miroslav (advisor)
This bachelor’s thesis contains a database of available turboprop engines with power up to 2000 kW for aircraft with take-off weight of up to 5700 kg. It briefly mentions basic information about turboprop engines. The main part contains an overwiev of chosen engines and their comparison in the form of tables and graphs. Furute predictions are briefly mentioned in the ending.
Aero Engines for Aircraft up to 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (referee) ; Juračka, Jaroslav (advisor)
This bachelor project was created like database of certified aircraft engines for aircraft with 450 - 2000 kg of weight. It is divide into four parts. Each part contains another conception of comparison. First part comprises of list of worldwide successful manufacturers and their products. Second part ranks engines by type of fuel transfer to combustion chamber and charge pressure. Third part compares engines with similar power in tables and in graphs. (Class 100, 200 and 300 horse power). Last part solves selection of most optimal engine in classes 100, 200 and 300 horse power.

National Repository of Grey Literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.